11 noiembrie 2022

Despre un somn hipoalergenic

 

 

Fiecare om își poartă grijile și nevoile cum poate. De multe ori mă uit la mine și mi se pare ca aș putea fi mai bine. Aș putea să fiu mai relaxat, mai amuzant, mai generos, mai serios și lista poate continua.

 

Când îmi amintesc să fiu mai amuzant mă mai uit la cate un videoclip amuzant, urmăresc o comedie sau chiar mai și eu câte o glumă. Filtrul gri de peste lume se ridică temporar și pătrunde lumina și optimismul cu ea.

 

Cu generozitatea îmi vine mai greu. Am avut o parte din viață marcată de postcomunism și lipsuri materiale la nivel elementar. Se putea pune problema „ce studii să mai continui daca nu ai papuci să mergi la scoală?”. Ai mei nu au renunțat să mă trimită, eu nici nu luam în considerare această alternativă. Dar încerc să mă fac bine.

 

Pare că ar fi o problemă, asta cu seriozitatea, în sensul că o aplic cam drastic. Totuși sunt conștient că seriozitatea poate fi și rea. Așa că mai încerc să îmi amintesc de primul punct.

 

Ce vreau să zic e că dacă văd că ceva nu e în regulă încerc să iau și măsuri. Nu e tot timpul însă ușor, dar nu mă las intimidat de impedimente.

 

Mă gândesc acum la mediul în care ești cel mai mult timp în mod voluntar extraordinar de vulnerabil. Adică la un nivel de bază, acel loc este acolo unde dormi și respectiv ajungi la relaxarea supremă. Sunt însă și lucruri care se pot face ușor. 

Eu am considerat următoarele:

- Am poziționat dormitorul într-o încăpere orientată spre răsărit pentru a avea o temperatură potrivită pe înserat, și o trezire mai facilă dimineața. Legat de temperatură va trebui să am  grija și la termostat iarna, daca e prea cald nu vei dormi bine (am mai scris un articol extins depre asta);

- Aerisesc încăperea și dimineața și seara pentru a reoxigena și împrospăta compoziția aerului;

- Am orientat patul perpendicular pe direcția razelor soarelui ca să le pot evita în diminețile de vară. De asemenea, dacă am draperii cu rată de pătrundere a razelor solare practic egală cu zero;

- Nu mi-am  adus tv / pc în dormitor pentru a evita sursele de tentație și pentru a favoriza și mai mult somnul;

- Am ales o saltea cât mai confortabilă dar și corectă din punct de vedere medical. Aceasta trebuie să fie orizontală pentru a nu avea senzația de alunecare. A fost aleasă cu scopul de a susține spatele, protejând curburile naturale ale coloanei vertebrale.

- Mi-am cumpărat așternuturile din fibre naturale. Cele mai recomandate sunt cele din bumbac pur. Acestea pot fi și certificate pentru a evita riscul apariției diverselor alergii

- Alocă suficientă atenție alegerii plăpumii. Și acum mă refer la umplutură. Deși peste tot prima soluție pare cea a fibrelor din mase plastice, aceasta nu este și cea mai bună alegere. Fibrele de masă plastică sunt bune pentru a menține căldura însă nu pot elimina umezeala. La nivel microscopic se formează mediul ideal pentru dezvoltarea acarienilor, care la rândul lor pot provoca alergii.

 

Având și o mică dermatită sâcâitoare am mai aprofundat puțin subiectul.

Fibrele naturale în general permit, datorită configurației acesteia, eliminarea umezelii. Lâna are la nivelul învelișul firului lanolina care este antibacteriană și antimicrobiană. O lână curățată mecanizat împotriva impurităților vegetale, și spălată cu detergenți ecologici pentru restul impurităților, își va prezerva calitățile naturale.

 

Acum ar mai apărea discuția despre disconfortul cauzat de lână la nivelul pielii. Este bine cunoscută acea senzație de iritare și mâncărime asociata adesea și cu alergia. Este așa numita alergie de contact și are legătură cu tipul de lână, și anume cu dimensiunea și asprimea firului. Cei de la Confort Merino, folosesc doar Lâna Merinos care este fină și plăcută la atingere pentru plapumile lor Fabricate în România.


 Fabricat în România

În plus, recent a fost lansată și Noua colecție Confort Lana. Aceasta are performanțe mult îmbunătățite datorită modului de prelucrare și de dispunere a fibrelor pe 3Direcții.

 
                         Lâna Merinos

Fiind în perioada 11.11.2022  poți profita până pe 13 noiembrie 2022 de reducerea semnificativă de 25% prin care să aduci sănătatea în dormitorul tău.



În concluzie, pentru un somn sănătos trebuie: eliminate toate distragerile, asigurate cele mai confortabile condiții fizice și psihologice. În plus este necesar ca elementele artificiale cauzatoare de alergii să fie înlocuite cu elemente naturale și pure.




zzz zzzz


_____________________________________

𝓐𝓻𝓽𝓲𝓬𝓸𝓵 𝓼𝓬𝓻𝓲𝓼 𝓹𝓮𝓷𝓽𝓻𝓾 𝓢𝓾𝓹𝓮𝓻𝓑𝓵𝓸𝓰

_____________________________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu