09 noiembrie 2022

O carte

 

Ce este o carte?

O carte este o poartă de scăpare, un portal spre o altă lume.

Prima dată când am evadat așa a fost înainte să fi împlinit 10 ani. Pe atunci verile erau escapade formidabile, ba în lumea lui Tom Sawyer ba a lui Winnetou. Alteriori, prin ușa dulapului, pătrundeam în lumea înghețată a Narniei sau în angoasanta călătorie a lui Thor Heyerdahl. Toate m-au ținut lipit de paginile magice, de hârtia care se mișca în vâltoarea vântului ca pânza umflată în bătaia furtunilor. Rămâneam captivat de umbrele tremurate din carte pe înserat asemuite de mintea cu jivinele din pădurile Narniei. Ne găseau ai mei morți de foame pe după casă, pe mine dar și pe restul orătăniilor care s-ar fi bazat pe mine pentru hrană.

 

A mai trecut timpul, am crescut și eu, și cărțile au mai crescut și ele. Mă durea capul odată cu Dionis sau mă dureau chiar toate în povestea lui Alain și a neasemuitei Maitreyi.  Mai stăteam câteodată și urmăream lumea în insipiditatea ei veghind în lanul ei de secară.

 

După o vreme, ca în cărțile lui Moromete, timpul a luat-o razna. Totul a început să se miște repede și apoi foarte repede lansându-se în ritm de rock. Cărțile au început să fie disponibile în regim electronic. Așa am aflat de comuniunea dintru orașul și stelele, sau de cele trei legi imuabile ale roboților. Am aflat cu bucurie cine e cel mai iubit de pe pământ și cum e să nu dormi dimineața citind mai multe despre el. Dacă îmi amintesc bine nu era primăvara dar tocmai aflasem de flori de mai și cine merge după ele. Portalul acum era și literă scrisă, era și literă cântată, iar distorsiunea spațiu-timp era completă.

Ce mai este o carte?

Facultatea mi-a mai deschis o perspectivă asupra cărții. Lumea științei algebrei, matematicilor speciale și  ale analizelor matematice. S-a gândit să îmi arate tot ce nu știam încă despre fizică, apoi să mă arunce în tornada mecanicilor, staticii, dinamicii și a neasemuitelor mistere din rezistențele materialelor. Așa cărțile au devenit portaluri biunivoce având efecte vizibile prin lumea reală – pagini nesfârșite de calcule care ajung să demonstreze că un centimetru pătrat de metal e suficient. De câte ori acel centimetru nu a fost  însă și un metru pătrat secțiune în grindă de 40 pe 60 cm. Distracție de inginer la care am râs câteodată.

 

Apoi între sesiuni, între perioadele de acalmie cu seriale SF și portofele subțiri și lucii am mai descoperit o carte. Și anume pe aceea pe care o scrii. Nopți în care în loc să dormi, mai bine torni cuvinte dureroase sau bucuroase. În care arunci tot ce e bine, ce e rău, ce nu este, sau ce a fost prea mult. Aceasta poate fi cartea medicament care te îmbălsămează după ce prima dată iese din burtă ca predator bebeluș. Cartea incursiune în lumea imaginară. Lumea care te macină cu problemele ei pe care  tu le faci și tot tu le rezolvi, tot tu să le crezi că sunt reale. Mă durea mintea.

Cartea auzită sau audiobook – un alt răspuns. Un deliciu în călătoriile de drum lung. De mai multe ori am fost urmărit cum goneam pe autostrăzi în timp ce mă feream de posesorii de corpuri, suflete revenite de dincolo, din lumea lui Hamilton. Alteori Jocurile foamei” mă ascultau în timp ce sforăiam liniștit în nopțile sărbătorilor de iarnă.

 

Cartea auzită poate fi peste tot, la fel și cartea kindle. O iei în deplasare că nu se descarcă și nu ai nevoie de lumină suplimentară în cameră.

Mai târziu am aflat de cărțile de dezvoltare personală. Am intrat în contact cu ele și in regim de carte tipărită cât și în format audio. În oricare dintre situații este o adiție binevenită în universul mai sus prezentat.

                                                        Sursă Site Editura Niculescu 


Recent am văzut că la editura NICULESCU sunt toate variantele de carte – cele tipărite, cele e-book cât și cele audiobook. Lipsește încă cartea scrisă de tine, dar ce să faci? Hai, căutam sponsori culturali, totuși vă rog, doar persoane private 😉😉.

Ce este o carte?

Fiecare va avea răspunsul lui și toți vor avea dreptate.

 

Hai, spor la citit!

 


 _____________________________________

𝓐𝓻𝓽𝓲𝓬𝓸𝓵 𝓼𝓬𝓻𝓲𝓼 𝓹𝓮𝓷𝓽𝓻𝓾 𝓢𝓾𝓹𝓮𝓻𝓑𝓵𝓸𝓰

_____________________________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu