21 noiembrie 2022

Simfonia Pastelor Băneasa

 

La început de an 2022 după un an chinuitor în care nu mai ieșisem de pe meleagurile natale, îmi propusesem ca obiectiv să ajung iar pe tărâmuri mediteraneene. Când am văzut ca e noiembrie și că nu-mi îndeplinisem decât jumătate din obiective (fusesem prin august la mare totuși) am luat decizia să îmi cumpăr neapărat un bilet la avion.

Am studiat câteva zile opțiunile de zbor și cele de cazare neștiind încotro s-o iau. Am ales până la urmă Sicilia cu speranța fierbinte că va fi încă cald pe când ajung acolo. Și cât noroc am putut avea!

Am ajuns seara târziu în Catania, obosit după o zi lungă de scris, făcut bagaje, umblătura prin oraș și prin aeroporturi. Am găsit un autobuz și am plecat de-ndată la cazare.

Apartamentul era aproape central și pe străzi era plin de scutere, mașini, pietoni toți gălăgioși. Era sâmbătă seara, să fi mers toți pe la petreceri? Posibil. Totuși, cât de târziu și obosiți am fi fost (pentru că eram un mic grup), după ce ne-am revenit puțin am mers să căutam ceva de mâncare.

Chiar foarte aproape am dat peste o gradină mai retrasă unde erau câteva mese ocupate și încă una liberă. Acolo am mâncat poate cele mai bune paste.

Până sa ajung în Sicilia nu știam de pastele alla Norma și mai ales nu știam cât sunt ele de delicioase.  Denumite așa în onoarea lui Vicenzo Bellini compozitorul operei Norma, care ar fi exclamat gustând din paste „aceasta este adevărata Norma”. Nu sunt convins că a zis-o în română dar tot sunt de acord cu el.

 

Călătoria în sine a avut diverse atracții de la vestigii istorice protejate de autorități cât și minunatele peisaje marine sau vulcanice. Dar peste tot unde ai fi mers puteai savura o porție de paste norma, sau desigur alte bunătăți locale – pizza, foccacia, parmegiana.

 

Ajuns acasă, după câteva săptămâni deja mi se făcuse dor de Italia.

Așa că într-o seară am pus mână pe o oala, pe o  tigaie și m-am pus pe treabă. 

ingrendiente - sos roșii marinara, ulei de măsline, 
vinete, ceapa albă, usturoi, penne rigate Băneasa.


Primul lucru am pus niște paste Băneasa la fiert în apa clocotită în prealabil. Nu am pus prea multe, să fi fost vreo 250 g de penne rigate din grâu dur. Cât fierbeau acolo, în jur de 8 minute, împreună cu un strop de ulei de măsline și câteva boabe de sare, am pregătit restul ingredientelor. Mi-am tăiat vânata, am presărat-o cu puțină sare și am pus-o să se relaxeze un pic. Am curățat o ceapă, un usturoi și am desfăcut rapid un borcan de sos de roșii. Știu, blasfemie, trecem mai departe. Am  prăjit vinetele în ulei de măsline, le-am scos din tigaie din nou la relaxat. Am sotat finuț ceapa și usturoiul mărunt tocate, apoi am pus peste pastele, să ia gust. Am mai pus sosul de roșii și vinetele. Le-am lăsat câteva minute să facă toate o mare prietenie. Am pus și parmezan, da, în farfurie. Data viitoare o să caut mai puternic ricotta.




Eu nu am știut că pot face așa simfonii. Poate nu chiar ca Bellini, dar și eu pot exclama ”this is real Norma”. sigur a zis in engleză...

Acum mie produsele Băneasa mi s-au părut foarte bune pentru gustul meu și s-au purtat exemplar în oala și apoi in tigaie. S-au aranjat bine și în farfurie și apoi au avut gustul bun și amical cu restul ingredientelor. Ori sunt pastele bine făcute, ori sunt eu mare expert. Nu cred ca e a doua variantă.

Poate fi și de la faptul că fiind din grâu dur sunt mai stabile, au indice glicemic scăzut și sunt mult mai hrănitoare conținând o cantitate mai mare de proteine.

Aroma eliberata în fierbere îți amintește imediat de Italia cât și de copilăria macaroanelor cu lapte.

Că veni vorba de copilărie, voi ați mâncat când erați mici tăieței cu varză? Dar tăieței cu nucă și zahăr?

Eu zic sincer că uneori îmi mai amintesc de acele momente și mă gândesc serios să reîncerc acele rețete.

 

Și acum, hai,

Spor la gătit!



_____________________________________

𝓐𝓻𝓽𝓲𝓬𝓸𝓵 𝓼𝓬𝓻𝓲𝓼 𝓹𝓮𝓷𝓽𝓻𝓾 𝓢𝓾𝓹𝓮𝓻𝓑𝓵𝓸𝓰

____________________________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu