07 noiembrie 2022

economisește cu ajutorul CASHCLUB

 O așa oportunitate nu se cedează ușor

Eh, chiar așa să o luăm pe rând. Ziceam în unul din articolele precedente cum am devenit pasionat de finanțe personale. Încă sunt, așa că, să scriu despre economisire mi se pare o mare oportunitate.

Ce nu am menționat până acuma era cât de interesat eram. Practic devoram informații despre acest subiect încât ascultam podcast-uri despre finanțe personale și cand mergeam la dus, și când mergeam la somn. Cum era un mit prin facultate - dormeam și învățam în același timp.

În timp am aflat că există cinci mari subiecte/ etape care e bine să fi parcurse:

- generare și creștere venituri
- lichidare datorii de consum
- economisire și tăieri cheltuieli
- investiții imobiliare, investiții la bursa, investiții în afaceri
- donații și lucrări de binefacere

A trecut un an în care am tot studiat și experimentat diferite aspecte ale celor de mai sus. Am încercat să mă axez pe primele puncte.  Desigur că nu am ajuns să mă pot compara încă cu vreun mare investitor în viață. În continuare am datorii deși considerabil mai mici, mai am de lucrat la creșterea veniturilor și aș mai avea pe unde să tai din cheltuieli. Am intrat puțin și în partea de investiții la bursă, dar cred că pot face mai multe dacă mă concentrez și mai mult pe partea de economisire. 

Ce pot spune că am învățat despre economisire?

Este necesar un buget de cheltuieli. În felul acesta îți contorizezi banii. Înainte de a-ți face un buget poți începe prin a nota fiecare cheltuială. La sfârșitul lunii le poți împarți pe două categorii – nevoi și plăceri. Apoi vezi de unde poți să mai tai ce crezi că nu e necesar. Îți setezi apoi bugetul și te ții de el. Așa nu ajungi în situația de a împrumuta. Este un concept sănătos care s-ar putea descrie în limbaj popular prin nu te întinde mai mult decât îți e plapuma.

Să nu cumpăr din impuls. De multe ori, oameni fiind, avem dorințe arzătoare să deținem un obiect sau un serviciu. De cele mai multe ori în urma unei reclame bine făcute sau pentru că am văzut pe undeva o utilizare practică super faină. Sfatul meu e sa te gândești la numărul de ore lucrate necesare pentru a plăti acel obiect/ serviciu. Dacă în continuare ți se pare o idee bună include-l în bugetul de luna viitoare. În felul acesta te asiguri că lucrul pe care ți-l dorești merită așteptarea dar și că nu îți va afecta bugetul.

Să folosesc mai des listele de cumpărături. Când mergi la cumpărături ai în cap un anumit prag superior de cheltuieli, iar când ajungi la casa acel prag e depășit? Poți realiza o listă de cumpărături cu produse stabilite după zile. Așa te asiguri ca plata la casă va fi cea stabilită încă de acasă și că respecți bugetul asumat. De asemenea o idee bună este să urmărești raportul calitate / preț, iar la nivel de fructe și legume proaspete să cauți produsele de sezon. Sunt mai gustoase dar și mai sănătoase.

O zona importantă de economisire este poate fi și zona de cumpărături online  #smartshopping

Prin achiziționarea online nu mai plătești chiria magazinelor astfel produsele pot fi mai accesibile. În plus nu mai mergi în căutarea produselor prin magazine și astfel nu mai pierzi timp în trafic sau combustibil la mașină. Achiziționând online mai ai și opțiunea folosirii comparatoarelor de prețuri. Le știi? Utilizează-le de fiecare dată.

 Folosește o opțiune de cashback. Tot mai multa lume se familiarizează cu acest concept. Poți face cumpărături online iar dacă folosești opțiunea de la CashClub vei primi o parte înapoi. Procentele de bani înapoi pot varia între 1 și 30 %. Contul se setează ușor, apoi poți să îți pui extensia pe calculator cât și aplicația pe telefon. Eu mi-am făcut cont să văd cum e. În două minute am setat tot. Apoi am observat mai multe magazine interesante printre cele 800 existente.

                                    sursă Cashclub.ro

 Apoi mai este și opțiunea de a recomanda platforma cashback. la fiecare cont activat și concretizat printr-o comandă validă vei primi în cont 30 lei. Mai mult decât atât și cealaltă persoană va primi aceeași sumă.

 Să nu uit recent a fost aplicată și o secțiune de cupoaneAcestea se aplică pe coșul de cumpărături înainte de finalizarea comenzii și nu influențează opțiunea de cashback.

Mi s-a întâmplat de mai multe ori să dau greș. Nu e problemă, fiecare eșec m-a motivat mai mult să perseverez.

Despre fiecare dintre ideile menționate se mai pot spune diverse detalii cu multiple metode de aplicare. Dar poate că mai revin în alte articole. Ca bonus, însă, vreau să mai adaug o idee. Toate cele mai de sus trebuie aplicate cu un dram de plăcere, pentru că important e procesul mai mult decât punctul final.

Spor la economisit!



 _____________________________________

𝓐𝓻𝓽𝓲𝓬𝓸𝓵 𝓼𝓬𝓻𝓲𝓼 𝓹𝓮𝓷𝓽𝓻𝓾 𝓢𝓾𝓹𝓮𝓻𝓑𝓵𝓸𝓰

_____________________________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu