20 octombrie 2022

podcast pentru bere

I.

Anul acesta dintr-o simplă încercare am ajuns să ascult și eu emisiuni de tip podcast.
 
Eram pe drumul de întoarcere dinspre Iași spre Cluj. Având o mare de timp în față am zis să schimb atmosfera în mașină. Tot în acea perioadă eram deja foarte interesat de finanțe personale și investiții. Am zis că prind doi iepuri deodată. În șase ore de condus am aflat o multitudine de idei despre bani. M-am ales și cu un nou obicei – acela de a asculta podcast-uri din zona financiară. Mi se pare un lucru bun mai ales că aceste deplasări în interes de serviciu apar în mod recurent.
 
II.

Întâmplător sunt oarecum pasionat și de tehnologie. Această pasiune vine din fascinația pentru SF. În liceu și apoi în studenție puteam leșina de foame neputincios. Nu mă puteam opri din citit. Evident că am început să urmăresc unele canale de tehnologie din media. Dintr-o altă încercare am dat peste Tehnocultura.
 




Mi-a plăcut mai multe la el. Stilul așezat și prietenos. Abordarea sinceră a subiectelor (și eu am în română meniul la telefon). Modestia simplă și subiectele discutate (nu e nevoie de bani mulți pentru tehnologie destulă). Deși se discută subiecte actuale și destul de specializate m-a surprins plăcut atmosfera. Mi-a dat senzația de începutul anilor 2000 când doar puneam mâna pe PC-uri, mă refer la nivel de mase. Adică acel entuziasm debordant. Apreciez.
 
Din motivele de mai sus o să adaug pe lista de ascultat și un acest podcast de tehnologie (pe 1,2x).
 
III.

Cu riscul să emit și o opinie nepopulară vreau să mai adaug un lucru. Nu mă prea energizează utilizarea facila a unor termeni din engleză. Știu, sunt de acord că o limbă evoluează permanent, dar în stilul asta româna va dispărea cu succes. Ne dorim asta?
Cât medităm la limba română trec mai departe.

IIII.

Daca aș face eu un podcast? Nu stiu, m-am mai gândit la asta dar parcă e tot ceață. Poate că aș face dar în nici un caz singur. În pandemie aproape săptămânal mă  întâlneam cu doi prieteni și discutam diverse. Ne vedeam în virtual. Mai în glumă le mai ziceam „Podcasturi cu bere”. Genul acela de activitate mi-ar plăcea să fac. Ar putea să fie despre orice - politică, tehnologie, știință chiar și filozofie. Desigur subiecte ar fi la nivel de bază - despre calculatoare cuantice și ultimul lor procesor. Sau mai simplu un podcast despre nimic. Mă mai gândesc dacă merită. Nu știu dacă ne-ar asculta lumea, pentru că deși fiind trei reușim cumva să avem fiecare păreri diametral opuse.


V. Curaj 

Dar până îmi deschid eu ceva ai ce asculta, îți las aici link la podcast. Sau poate faci tu un podcast în schimb. Hai, curaj!


Dacă ai o parere te rog să o lași în comentarii. 

_____________________________________

𝓐𝓻𝓽𝓲𝓬𝓸𝓵 𝓼𝓬𝓻𝓲𝓼 𝓹𝓮𝓷𝓽𝓻𝓾 𝓢𝓾𝓹𝓮𝓻𝓑𝓵𝓸𝓰

_____________________________________

Un comentariu:

  1. Mersi de articol. Vom limita cât se poate de mult englezismele, desi este chiar necesar să știm numele în ambele limbi pentru că industria de tech acolo e, în lumea mare și engleză :D Legat de făcut de podcast, este întotdeauna mai bine să faci in 2 ori să ai mereu invitati. Se poate și de unul singur, însă efortul este dublu și știu asta pentru că, de 6 ani, fac de unul singur podcastul Un Român în Londra. Acolo e altă muncă :D

    RăspundețiȘtergere