30 martie 2023

Trei criterii importante de știut înainte să donezi sânge


 


Eu sunt Igor și am sânge de rocker

 

Ei bine, o fi sânge de rocker dar mai liniștit așa, mai alternative progresive. Și pentru că e tot roșu (pe verificate!) am decis că trebuie împărțit să ajungă și la cei care au mare nevoie de el.

Mă refer desigur la necesarul de sânge de la centrele de transfuzii, spitale, etc.

Dar pe lângă sângele de rocker am și o alergie stupidă la spitale. E un sentiment ciudat, poate indus și de media alarmistă, care tot rostogolește știrile negative despre spitale. Acel sentiment este în principiu de frică – sa nu mă contaminez cu ceva. Deși mă văd o persoană rațională, nu mă pot elibera întru totul de acest sentiment păcătos.

La centrul de donare unde mai merg eu, au permanent de toate. Ori e așa bine mereu, ori merg eu rar și am noroc. Oricum ar fi mă bucur că e așa și promit că o să merg mai des.


Chiar la intrare este necesar să pui botoșii de unica folosință pentru a proteja spațiul interior de pericolele din exterior.  Apoi se ia temperatura cu un termometru non contact, aspect care scade dramatic șansele de contaminare cu diverși agenți patogeni transmisibili prin atingere.

termometru non contact și botosi protecție Medicale-Shop.ro 

O să enumăr mai jos punctele forte care mă fac să trec mai ușor peste frică, în afară de cel izvorât din altruismul obișnuit.

Încrederea că personalul este bine instruit. Nu am avut parte niciodată de experiențe neplăcute cum ar fi anumite dificultăți de aplicare a branulei de recoltare, aplicare a garoului, de extragere a branulei sau alte intervenții specifice.

Acest lucru face ca procedura de recoltare să nu dureze mai mult de cât e cazul pentru a nu prelungi inutil timpul petrecut în instituția medicală. Plus că doamnele au mare grijă permanent să te simți bine, cu precădere fizic dar și emoțional.

Procedurile de recoltare sunt respectate întocmai. Rutina are acest rol de a liniști o minte stresată. Astfel când observ că totul se desfășoară la fel păstrând standardul înalt, știu că pot reveni cu încredere pentru o nouă donare.

Dotarea tehnică este corespunzătoare. Utilizarea echipamentelor de unică folosință de foarte bună calitate. Cred că sunt indispensabile următoarele consumabile medicale:

• trusa de perfuzie cu filtru, ac de plastic și conexiune la cateter tip LUER-LOCK, prevăzută cu cameră de picurare și regulator de debit a soluției perfuzabile, precum și filtru antibacterian care permite accesul aerului fără ca lichidul să se contamineze;

• transfuzor cu filtru special antibacterian și dispozitiv de reglare a debitului transfuziei;

• branule și robineți pentru perfuzie pentru a facilita accesul în caz de recoltări sau perfuzii repetate, cu disconfort minim pentru pacient;

• garou pentru recoltare;

• seringi și ace de seringă;

• lancete pentru recoltarea de sânge capilar

• mănuși chirurgicale;

• burete hemostatic;

• leucoplast și plasturi;

• role cearceaf;

• fașă din tifon și tifon;

• dezinfectant de mâini;

 

 role cearceaf și trusa de perfuzie Medicale-Shop.ro 

Intri, faci triajul și consultația, donezi, bei un pahar cu apă sau suc, mănânci un sendviș cu studenții și mergi cu pași ușori în ziua de concediu. Te odihnești și ajuți si niște oameni care au cea mai mare nevoie. E un sentiment plăcut de împlinire și din câte am înțeles ajuta mult și karma.

În plus, în afară de cele enumerate mai sus, necesare pentru protecția pacienților și a medicilor la centrul de transfuzie cei de la Medicale-Shop.ro  mai au multe astfel de produse disponibile și pentru protecția personalului și a pacienților internați. Iar acolo chiar nu m-aș simți în siguranță daca nu aș vedea dezinfectant de mâini și de suprafețe la discreție, echipamente de protecție de unica folosință – halate, pijamale, papuci, bonete, botoși, mănuși, nu știu... tot. Și să le văd desfăcute atunci în fața mea și după folosire imediat aruncate. Cred că dacă aș vedea o cât de mică abatere mi s-ar face rău și aș leșina cu tot  sângele meu de rocker. 

Dar am toată speranța că acest lucru nu se va întampla :).

 

Și păstrând optimismul de mai sus uite un mesaj drăguț găsit în hol pe fluxul de ieșire din laboratorul de donare sânge:

 


  _______________________________________

     Articol scris pentru SuperBlog

 _______________________________________


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu