21 martie 2023

Avocatul - drum spre împăcare

începutul drumului spre împăcare personală

 Ai plantat deja pomii de primăvară? Aceștia ajută în prezent la sufletul tău (prin satisfacție personală), și efectiv fizic în viitor prin aportul unui aer mai curat și mai multă umbră vara. Hai că se poate! Pentru că aproape s-au deschis terasele, de asta mă gândesc la umbră! Ce frumos e să bei o gură de bere sau o limonadă rece sub umbra unui măr bătrân. Chiar m-am întâlnit ieri cu un prieten și am băut o gură de vin felicitându-l pentru următorul său pas în viață, din acest motiv m-am gândit la urmași și viitorul lor.

Vorbeam așa printre altele cât de specială e perioada prin care trecem. Cum putem observa prețurile care cresc de la o săptămâna la alta, cum războiul nu se mai termină, cum piața imobiliara se menține, cum salariile nu cresc. Și aproape că am vrut să zic de guvernare și alte instituiții. Și chiar m-am gândit să zic, măcar avocatul poporului să facă ceva. Posibil chiar să fi zis pentru ca mă trezesc că mă întreabă:

- Păi ce să facă?

- Cum adică ce să facă men? Să ne apere, ce sa facă, doar asta face un avocat!

- Dar cum, cum să ne apere? 

Atunci mi-am dat seama, nu prea știu ce face un avocat. Știu că există, că am văzut prin oraș firme de genul ”Cabinet Individual Avocat Ion Ionescu”. Dar nu, nu am avut treaba cu ei, nu știu dacă e bine sau rău.

Nu am fost în instanțe, nici ca martor, nici ca parte vătămată. Nici nu îmi doresc în mod deosebit să ajung acolo. Toate informațiile despre avocatură le mai prind de la TV, când se exprimă avocatul cuiva și atrage asupra lui toate emoțiile publicului în legătură cu suspectul. Dar desigur, mai există o sursă de informații și anume cea din filme. Îmi vine în minte  acum doar Avocatul diavolului”, unde Richard Gere face un rol stelar în apărarea unui presupus criminal, jucat strălucit de Edward Norton.  Reușește să îl salveze, dar până la urmă își dă seama că a fost păcălit și că a salvat totuși un om vinovat.  Păcat, era totuși Richard Gere...

Dar tu ce știi că face un avocat?

- Uite ce știu eu, un avocat te poate reprezenta în fața legii. Să-ți dau un exempliu. Am o prietenă care divorțează. Era cu fetița în parc și a venit tatăl ei. Zicea că o ia și pleacă, că e copilul lui. Din fericire ea a sunat imediat avocata care se ocupa de divorț, iar aceasta, după ce a aflat toate detaliile a chemat imediat poliția. De acolo au mers la secție pentru declarații și apoi alte proceduri și audieri. Un întreg spectacol.  Este o tragedie că se întâmpla astfel de lucruri, dar cum ziceam, măcar te poate ajuta în fața legii. Desigur, un avocat bun te ține departe de tribunale. În primul rând caută să găsească o rezolvare amiabilă. Dacă acest demers reușește, înseamnă că pune mai presus interesul clientului și nu pe al său, economisind timpul și banii tuturor.

 

Am rămas cu paharul în mână gândindu-mă la condiția umană. Prin câte scandaluri și dezamăgiri trebuie să treci ca să fii apoi atât de încrâncenat. Cum ajungi să suferi atât de mult într-o relație? O relație care ar fi trebui să fie una de iubire și prețuire.

M-am uitat la dobrogeanca mea dulce și am zâmbit. Zic că toate în jur sunt o vâltoare dar când mă uit în ochii ei mă liniștesc.

 

Avocatul - drum legal spre împăcare

Altfel, dacă te interesează un avocat specializat în dreptul familiei notează - Avocat Nora Cosmina Drulea.

Te poate ajuta inclusiv pentru stabilirea locuintei minorului care se poate hotărî în instanță. Acest lucru poate include și un interviu cu copilul minor dacă acesta are peste 10 ani.  Judecătorul va ține cont și de părerea copilului, acesta având deja o personalitate incipientă. Sau poate având câteva discuții revelatorii, explorând opțiuni si oportunități se găsesc și alte soluții. Poate până la urmă pășind pe calea rațională potrivită pentru toți se identifică o cale a împăcării. O ultimă sclipire a umanului.



Exercitarea autorității părintești sau despre custodia copilului

Tu ce știi ca face un avocat? Ai avut treabă cu ei? Ai fost în instanțe sau ai rezolvat amiabil?  Ai o poveste interesantă sau poate chiar amuzantă despre un astfel de caz?

Lasă-mi un semn în comentarii. Sunt curios de părerea ta!


 _______________________________________

    Articol scris pentru SuperBlog

 _______________________________________

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu