08 martie 2024

Eleganța pe care o meriți - la picioarele tale

 

Explorând Pasiunea pentru Construcții

Povestea unui Meșter Amator

 

Iți tot zic de câte ori am ocazia că eu sunt un pasionat al construcțiilor, cum mă apucă tot dorul de meșterit și mai sunt chiar priceput, nevoie mare. Am făcut facultatea de construcții și acest lucru îmi dă încredere, deși in mod clar nu este o legătură directă între ele. Totuși, gândindu-mă puțin așa la mine, meșteritul mă fascinează în mod nativ, iar faptul că am o bună coordonare creier-mână e limpede că mă ajută. Nu este de mirare, deci, faptul că prin casă multe mi le-am făcut singur, un motiv fiind nevoia de economisire, iar altul fiind aportul binevenit de încredere în propria persoană.

 

Discuții la o Bere Rece și Fresh

Planuri și Idei la O întâlnire între Prieteni

 

Din una în alta, mi-a mers vestea că mă pricep la astfel de lucruri și numai mă trezesc că sunt chemat la diverse lucruri de montat, deși simple, ceva care nu merită neapărat intervenția plătită a unui meseriaș, care și așa vine peste 3 săptămâni după ce i s-a făcut invitația, în funcție de calendarul încărcat sau de hazardul cosmic.

 

                Așa s-a întâmplat să fiu abordat de unul dintre prietenii mei, care se gândește să se mute într-o casă nouă, la o bere [fără alcool, desigur]. Am acceptat invitația cu bucurie, pentru că cine nu ar spune da la o bere, mai ales una răcoritoare și fresh? În timpul discuției, am atins subiecte diverse, de la politică și sistemul medical, până la perspectivele economice distopice. Apoi i-am spus să se bucure de noua sa casă și să mai uităm de griji. I-am descris cum va avea o locuință mare și luminoasă, unde va putea să-și alunge toate problemele și temerile. În ciuda acestui optimism debordant al meu, el a intervenit brusc

 

Provocări și Decizii în Amenajarea Casei

Alegerea Ideală pentru Confort și Estetică

 

-         -  Și cu casa asta, sunt numai probleme. Eu am crezut că o să fie mai simplu.

-           -  Ce probleme să fie, întreb eu neîncrezător.

-          -  Păi de exemplu cum ar trebui să fie pereții, cum ar trebui să fie tavanul, de unde să cumpărăm mobilă, cum ar trebui să fie plafonierele și cum să alegem canapeaua pentru living. Nu mai spun că, doar am ajuns la etapa de pardoseli, și am început efectiv să disper. În toate magazinele, găsesc doar finisaje extrem de scumpe și de calitate îndoielnică. M-am gândit chiar să mă interesez să aduc din Italia, pentru că știu pe cineva care aduce materiale de bună calitate și nu vreau să-mi pierd timpul și nervii cu alte opțiuni.

 -  Nu e chiar așa, am răspuns eu, mai bine alegi un parchet deosebit care să-ți placă, decât să te chinui cu gresia. Plus că sigur găsești și pe la noi, mai aduci tocmai de la Roma.

 -  Da, dar parchetul nu conduce căldura, mai știi că am încălzire în pardoseală..."

 -  Cum adică nu conduce? Mi-a ridicat-o practic la fileu. Conduce, și apoi desfășor puțin, există parchet care conduce si căldura în mod eficient, și la cum te cunosc și pe tine și pe doamna pe stilul mai clasic mult mai bine se potrivește stilul de pardoseli de lemn. Desigur, o să fie ceva dublu sau triplu stratificat, sunt acolo niște protocoale de uscare și trebuie acordată o atenție mai mare la umezeală, dar efectul de confort și cel estetic sunt de neprețuit. Probabil că un Iroko ar merge mai bine cu gusturile voastre, e deschis la culoare și plăcut ochiului.

   -  Iroko zici?

  -  Desigur. Dar ce e mai mișto e că pe lângă confort e și durabil. Îl pui și uiți de el. Îl mai schimbi când nu mai poți de plictiseală că el nu se strică, stai că îți trimit un link de la Alma Parchet.

-         -  Dar poți să alegi altceva. Știai că există parchet curb?

   Parchet curb, sursa Alma Parchet

-         -  Da, am văzut. Când se sparge o , imediat se curbează.

 -  Bine, bine, nu despre asta vorbesc. Eu sunt un om serios. Uite, îi arăt de pe telefon câteva poze, vezi ce efect special. Probabil că nu ai alege asta pentru apartament, dar poți, dacă vrei. Dacă îți mobilezi casa numai cu antichități și piese vintage.

 -  Să știi că este chiar interesant. Dar probabil că nu se potrivește pentru apartament, ai dreptate. Asta ar merge mai degrabă la țară, la bunici.

  -  Sau desigur poți opta pentru varianta de parchet Chevron. O să îți ofere o notă de eleganță și lux, plus că creează o senzație în plus de spațialitate, ceea ce este întotdeauna un lucru bun.

-           -  Din acesta cred că am mai văzut, nu aveam idee cum îi zice. Văd că au și parchet dublu stratificat, ce bine arată! Cred că asta îmi place cel mai mult. Se mai uită puțin, uite au și lacuri mate!

  - mm, să știi că eu cred că acesta și este parchetul perfect și pe care îl meriți... la picioarele tale, după care râdem amândoi.

 

    Parchet dublu stratificat, sursa Alma Parchet



Concluzia: O Alegere Inspirată

 

În cele din urmă m-am bucurat să văd că a fost plăcut surprins de ceea ce a găsit acolo și că a început să-și imagineze cum ar arăta noua lui casă cu un astfel de parchet. Cât se mai uita așa la parchet, dintr-o dată, zice că parcă i-am luat o mare greutate de pe umeri și, zicând asta, se și îndreaptă și se scutură de umeri satisfăcut. Apoi lasă telefonul pe masă și îi face semn chelnerului nostru, care tocmai trecea pe lângă masa noastră:

-          - Te rog să ne aduci un vin alb, ceva mai special, ceva ce se potrivește bine cu o prietenie veche.

Ajuns într-un târziu acasă, ușor amețit și euforic, mă așez pe canapea, visător. A fost o seară destul de plăcută și mă bucur pentru aceste lucruri. Mă bucur să îmi ajut prietenii, mai ales când este ceva care rezonează cu ceea ce cred eu. Cred că o alegere bună a pardoselii poate face o diferență majoră în atmosfera și confortul locuinței și că este important să ne documentăm și să alegem cu grijă, pentru că, în final, merităm să avem parte de tot ce este mai bun în propria noastră casă.




 ________________________________________

   Articol scris pentru SuperBlog

 ________________________________________


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu