29 august 2013

himmel

 " -Am aflat ce înseamnă Celestine!
   -Salut... şi ce zici că înseamnă?
   -Ruinele oraşului lui Dumnezeu...
   -Şi se întâmplă ceva de bine acolo, în carte?
   -Oh da! Şi încă cum!"

 Minunată dimineaţă, ultima de acest fel, ultima dimineaţă din această vară ţi se pare.. Din vara ce a început acum cinci zile.
 Nu mai vrei sa vezi mare, tot timpul aceste despărţiri ţi s-au părut inutile şi prea dramatice. Afli cu satisfacţie că plaja este închisă din cauza vântului puternic, astfel nu mai trebuie să cauţi pretexte.
 - Îmi dai un foc te rog?
 - Da, desigur, am în poşetă pe undeva...
 - Ce citeşti acolo?
 - Profeţiile de la Celestine...
 - Celestine... O fi ceva din latină
 - Ah, nu ştiu încă...
 - Ok, mersi de foc. Ne mai vedem!

 De ce o tot cauţi pe Viv, nu e aici, nu o vei găsi, nu îţi va da nimic oricum. O bere! E cald şi meriţi o bere!
 E bună dar nu e ceea ce vrei tu, nu-i aşa? Cam vrei să faci ceva, te cam roade ceva, cam ce vrei tu să faci oare?
 - Mă duc până la cort!
Cea pe care ai confundat-o cu o nouă Viv nu mai doarme cu uşa deschisă, cum făcea mai înainte. 
 - Mai îmi dai un foc te rog?
 - Desigur, ce ai acolo?
 - Nişte foi cu o lume ireală de oameni fără conştiinţă
 - Păi sper că o să îi dai foc după ce termini, pare o lume atât de întunecată!

 Este totuşi incredibil cât poate să dureze să aduci un încărcător de telefon de la cort, trec ore întregi în care răspunzând la întrebări, înterceptând tăceri la întrebările tale, încerci să înţelegi ce "om" vrei să scoţi din carapace.
 După cele 3-4 ore înţelegi că dacă mai stai o să pierzi singura dovadă că lumea chiar există şi anume sinele. Te ridici ameţit şi porţi încărcătorul victorios ca un viking blând după o găleată de vin. 


arctic monkies - do i wanna  know?


 Când urci în maşină te gândeşti la toamna ce vine si la umbra de zâmbet însoţită de fluturarea de mână ce ai primit-o subtil la plecare. Noroc că îţi plac hanoracele!


p.s.
 "- Uite o monedă
  - Păi ia-o, e norocul tău
  - E în faţa cortului tău, norocul acesta ar trebui sa îţi aparţină
  - Dar eu vreau să îl ai tu, şi bricheta, eu nu fumez iar tu pleci..."

Un comentariu: