02 decembrie 2022

Filmele copilăriei

 

Nu știu cum faci tu, dar eu când mă gândesc la filmele copilăriei îmi vin în minte cele difuzate pe televizor. Probabil că cei mai mulți au avut cam aceeași experiență, și mă refer la cei de-o vârstă cu mine care au avut norocul de a copilări la țară. Astfel că contactul cu lumea filmului venea prin filtrul câtorva televiziuni statale naționale și oferta era relativ limitată. Dacă mă gândesc mult îmi pot aminti de Maria Mirabela. Este o coproducție moldo-românească care probabil are.. uite, deja 41 de ani! Mi se părea foarte interesantă întrepătrunderea dintre desen și actori, iar producția în sine era una bună.

Mai târziu, tot din zona basmelor, a fost difuzat pe tv „Sailor Moon”. Știi desenele cu fetele în uniforme școlare care aveau ochii cât jumătate din față? Pentru vârsta de atunci era foarte apetisantă ideea unor fete școlărite, prințese extraterestre cu un pic de amnezie, care sunt pe pământ ca sa îl salveze. Foarte diferit era și modul de lucru al japonezilor. Desenul era complet altfel față de ce eram obișnuit să vad la tv.

Peste timp au început să apară producții destinate parcă copiilor, dar totuși interesante și pentru adulți. Sa zicem de animația „Shrek”. A fost savurată toată franciza fără a mă simți prea adult. Tema este una de basm – salvarea unei prințese de către un cavaler aparte care va dezlega blestemul prințesei prin puterea dragostei adevărate. Sau ce părere aveți de „Monster Inc”? Toate producții extraordinare care mi-ar fi plăcut sa le fi văzut și când eram mai copil.

Uneori îmi amintesc de “Singur acasă”. Sigur, este un film difuzat la fiecare Crăciun și toată lumea e posibil sa îl știe pe de rost. Dar cine nu și-a imaginat cel puțin odată să fie în situația personajului principal luptând șmecherește cu răuvoitorii.

Să îți mai amintesc despre Tom&Jerry și nesfârșitul carusel al șotiilor? De câte ori a câștigat Tom cursa, dar Jerry? Probabil că din toate victoriile de etapă, dacă e să le punem cap la cap iese zero și până la urmă au câștigat ambii o mare prietenie. Poate și din aceasta cauză erau unii dintre cele mai iubite personaje de desen animat pentru copii.

Dar un film bun se vede într-un cadru bun. Locul unde se desfășoară întreaga magie este cinematograful. Acolo poți vedea filme la calitate înaltă atât video cât și audio. De exemplu filmul “Lilu, Lilu, Crocodilu’”, adus de InterComFilm, poate fi savurat la calitate audio Dolby Atmos atât în varianta originală cât și dublat în română. Acesta este un film pentru copii și se poate viziona evident de întreaga familie. Actorii sunt unii foarte buni și doar îl voi menționa pe Javier Bardem. De talentul lui nu se îndoiește probabil nimeni dar nu știu să mai fi jucat în filme de acest fel. Pentru a te convinge că se potrivește și în acest cadru poți verifica în următorul trailer.

Acțiunea filmului se desfășoară într-o lume plină de culori, muzică și voie bună. Personajele sunt speciale - un crocodil solist vocal, un copil inadaptat într-un oraș imens și o pisică mofturoasă. Pana la urmă pare o rețetă de succes, așa că ne vedem la cinema.

 



_____________________________________

𝓐𝓻𝓽𝓲𝓬𝓸𝓵 𝓼𝓬𝓻𝓲𝓼 𝓹𝓮𝓷𝓽𝓻𝓾 𝓢𝓾𝓹𝓮𝓻𝓑𝓵𝓸𝓰

____________________________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu